Агульны парадак падачы і разгляду зваротаў рэгламентуюць наступныя нарматыўна прававыя акты:
- Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 "Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб"
- Закон Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб"
- Пастанова Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2011 г. № 1786 "Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў"
Звароты могуць быць пададзены заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладзены ў вуснай форме. Вусныя звароты выкладаюцца падчас асабістага прыёму. Пісьмовыя звароты падаюцца наўмысным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
Пры накіраванні пісьмовага звароту неабходна памятаць наступнае:
- Звароты выкладаюцца на беларускай ці рускай мове.
- Пісьмовыя звароты грамадзян павінны змяшчаць:
- назву і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое ёсць) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
- выклад сутнасці звароту;
- асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).
- Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць:
- назву і (або) адрас арганізацыі або пасаду асобы, якой накіроўваецца зварот;
- поўнае найменне юрыдычнай асобы і яе месца знаходжання;
- выклад сутнасці звароту;
- прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
- асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.
- Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, пераборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
- Да пісьмовых зваротаў, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.
- У зваротах павінна змяшчацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю.
- Пісьмовыя звароты, якія не адпавядаюць названым патрабаванням могуць быць пакінуты без разгляду з апавяшчэннем грамадзян на працягу пяці працоўных дзён аб прычынах пакідання звароту без разгляду. Пасля ўстаранення парушэнняў грамадзяне маюць права зноў звярнуцца ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (да службовай асобы) у парадку, устаноўленым Законам. Ананімныя звароты разгляду не падлягаюць, за выключэннем зваротаў, якія змяшчаюць звесткі аб падрыхтоўцы, учыняемым або ўчыненым злачынстве. Па вусных зваротах грамадзян даецца адказ у вуснай форме. Калі грамадзяне жадаюць атрымаць пісьмовы адказ, яны мусяць звярнуцца з пісьмовым зваротам. Электронны зварот павінен змяшчаць тыя ж рэквізіты, што і пісьмовы зварот, за выключэннем патрабавання аб наяўнасці асабістага подпісу. Рашэнне ўстановы па звароце можа быць абскарджана ў вышэйстаячы дзяржаўны орган, іншую арганізацыю (далей - вышэйстаячы орган).
Вышэйстаячым органам у адносінах да дзяржаўнай установы «Рэспубліканскі клінічны медыцынскі цэнтр» Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь з'яўляецца:
Упраўленне справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь:
220016, г. Мінск, вул.К.Маркса,38;
Тэл./факс: +375 (17) 222-35-56
E-mail: udp@udp.gov.by
Рэжым працы: Пн-Пт с 9.00 до 18.00